Spring naar inhoud

Vannacht was het koud!

21/09/2010

1 van de vreselijkste dingen aan de herfst/winter is de kou. En dan niet zo zeer overdag, dan vind ik het leuk, maar vooral ’s nachts. Dan wil ik mijn dekbed lekker hoog optrekken, waardoor die aan de andere kant van mijn bed eruit gaat en waardoor mijn voeten onder mijn dekbed uit komen (komt door mijn lengte, 1.80). En vannacht was dit allemaal weer zover, het was weer koud in bed!

Ik had een pyjamabroekje aan het een T-shirt en dat was koud. En hoe koud ik het ook heb, ik ben lui. Ik lig dan een uurtje of 2 wakker, te lui om mijn bed uit te gaan om wat warms aan te doen. Toch besloot ik vannacht om maar mijn bed uit te gaan en wat warms te zoeken. Gelukkig vond ik mijn XL H2O sweater vrij snel, en stapte weer mijn bed in. Helaas was mijn sweater niet genoeg en had ik het nog koud. Hup, weer mijn bed uit opzoek naar mijn joggingbroek (ja, ik slaap in mijn sweater en joggingbroek als ik het koud heb). Joggingbroek was nergens te vinden in mijn kamer, dus ik moest naar de was om te kijken of die daar lag. Na 10 minuten zoeken had ik mijn joggingbroek gevonden en ging ik weer terug naar bed. Je raad het misschien al: na een tijdje had ik het weer koud. Ik vroeg mezelf af wat ik nu nog aan kon doen om het warm te krijgen. Ik herinnerde dat ik mijn dikke sokken in mijn kamer ergens had neergegooid. Dus hup, mijn bed uit, sokken aan doen en weer terug mijn bed in. Die sokken hielden mij een tijdje warm, maar na een half uur kreeg ik het toch weer koud. De allerlaatste optie was mijn sloffen aan doen (ja, ik slaap ook met mijn sloffen als ik het koud heb). Sloffen zoeken (bleken onder mijn bed te liggen), sloffen aan doen, en weer terug naar bed. Toen had ik het eindelijk niet meer koud, en viel ik in slaap. Eindelijk!

En dit alles gebeurde vannacht, en om kwart voor 7 ging heel leuk mijn wekker weer.

14 reacties leave one →
  1. 21/09/2010 17:16

    Poeee, en dan is het nog maar september! Daarom heb ik nou een elektrische deken want ik heb er zelf ook ontzettend last van en dan lag ik echt als een michelin mannetje in mijn bed en sliep ik nog niet!

  2. 21/09/2010 19:09

    Haha ja daar heb ik ook altijd last van, maar ik ga er uiteindelijk nooit uit, laat staan dat ik vier keer in één nacht uit mijn bed ga!

  3. 22/09/2010 09:07

    Ik ga er nooit uit, ik maak mezelf gewoon zo klein mogelijk en kop onder de dekens. Het helpt? vraag me niet hoe.

  4. 22/09/2010 14:26

    Koop zo’n elektrische verwarmingsdeken. ;)

  5. 22/09/2010 15:27

    Haha ik heb daar ook zo’n hekel aan he.. als het dekbed aan de onderkant los komt te zitten waardoor je koude voeten krijgt!

  6. emma permalink
    22/09/2010 19:16

    pfff, ik hing vanacht kotsend boven de plee, dat is ook niet alles. heb je ook meteen koude voeten door de badkamervloer. zofijn.

  7. 22/09/2010 19:25

    Lang leve elektrische dekens!

  8. 23/09/2010 19:15

    herkenbaar…

  9. 24/09/2010 17:01

    Sloffen in bed? Je had het wel heel koud precies! Ik kan ook nooit slapen met koude voeten.

  10. 25/09/2010 10:18

    Wow, jij had het wel héél koud ö Sokken in bed, dat doe ik werkelijk nooit. Hoe ga jij de winter eigenlijk overleven? (gewoon interesse :p)

    • 25/09/2010 10:33

      Nou, met 3 sweaters en genoeg joggingbroeken, hockeysokken en sloffen en al die dingen hoop ik het te overleven.

  11. 26/09/2010 15:32

    Ach arme jij! Het is inderdaad echt veel te koud, niet normaal meer ö

  12. Linda permalink
    27/09/2010 22:19

    wow. het moet vannacht wel héél koud zijn geweest bij jou. Arm meisje. Hoop dat het vannacht beter gaat.

  13. 30/09/2010 19:13

    Frustrerend. Chocolademelk erbij en dan knap je weer op? ‘k Heb wel met je te doen hoor.

Plaats een reactie